X-Caliber 9 2019 dane techniczne, opinie, cena

X-Caliber 9 to flagowy model z gamy X-Caliber marki Trek. Nowszy model hamulca hydraulicznego tarczowego Shimano MT400 jeszcze bardziej poprawi skuteczność i precyzję hamowania.  Widelec RockShox Judy Silver TK, sprężyna Solo Air, regulowany powrót, amortyzator TurnKey ze zdalną blokadą napęd Shimano i kaseta o szerokim zakresie przełożeń czynią z niego rower górski XC idealny dla rowerzystów o predyspozycjach do wyścigów. Marzysz o pokonywaniu dużych odległości w terenie? Jeśli tak to ten rower jest dla Ciebie.

Idealny wybór dla fanów singletracku szukających świetnego roweru gotowego na wyścigi zaraz po opuszczeniu sklepu. To rower cross country w 100% gotowy na wyścigi XC

Cena rowery X-Caliber 2019

Marka Trek wyceniła swoją perełkę na najbliższy sezon, aż o 900zł taniej. W roku 2018 kosztował 5799,00zł, a na rok 2019 cena: 4899,00zł. Skąd ta różnica? Przyjrzymy się specyfikacji roweru może da nam to odpowiedź.

Prezentacja kolorystyczna na rok 2019

W roku 2019 topowy model będzie dostępny w dwóch kolorach Slate ( szary- niektórzy mówią , że to kolor murarza ) oraz Green Volt ( jaskrawo zielony- nieco odważniejszy i widoczny w lesie:)) oba kolory to połysk. Sami zobaczcie

X-Caliber-9-2019-slate-cena-dane-techniczne-opinie X-Caliber-9-2019-volt-green-cena-dane-techniczne-opinie

Najważniejsze zmiany względem rocznika 2018

Co się zmienił Xcalibrze?

W odstawkę poszedł amortyzator RockShox Recon RL zamieniony na RockShox Judy Silver TK. Drugą zmianą ,także in minus są opony w roczniku 2018 były Bontrager XR2 Team Issue, Tubeless Ready zamienione na zwykłe Bontrager XR2.

Na plus wyszła zmiana siodełka, łożyska maszynowe w sterach oraz wyższy model hamulca hydraulicznego Shimano MT400. Cena w dół na plus:)

Szczegółowo znaczyłem dane w tabeli wg koloru:

Na plus zanaczone  kolorem zielonym

Zmiany na minus kolor czerwony

Dane Techniczne rocznika 2019

Dane techniczne
Wyposażenie
To świetny rower dla kogoś, kto zaczyna poważnie angażować się w wyścigi: wysokiej klasy części do XC na wyjątkowej ramie, a jednocześnie zostanie Ci dość kasy na wejścia
Nie ma to jak cichy rower: przerzutka tylna ze sprzęgłem ogranicza uderzenia łańcuchem, nawet w trudnym terenie
Rozstaw piasty przedniej i tylnej Boost umożliwia przejście na wysokiej klasy koła
 Rura podsiodłowa 31,6 mm pozwala założyć regulowaną sztycę, jeśli zechcesz zmierzyć się z trudniejszym terenem
Opis
Masa 17,5” – 13,15 kg (z dętkami)
Rama z widelcem
Rama Alpha Gold Aluminium, zwężana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linki przerzutki i sztycy regulowanej, mocowanie na bagażnik i nóżkę, Boost141, geometria G2
Zawieszenie przednie RockShox Judy Silver TK, sprężyna Solo Air, regulowany powrót, amortyzator TurnKey ze zdalną blokadą, zwężana rura sterowa, geometria G2 z przesunięciem 51 mm, Boost110, 100 mm skoku (13,5: 80 mm skoku)
Koła
Przednia piasta Bontrager z uszczelnianymi łożyskami mechanicznymi i osią ze stopu aluminium, Boost110
Tylna piasta Formula DC2641 z uszczelnianymi łożyskami, Boost141
Obręcze Bontrager Kovee, 28 otworów, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, opaski obręczy i zawory dla zastosowania bezdętkowego sprzedawane oddzielnie
Opony Bontrager XR2, 29 x 2,20” (13,5 i 15,5: 27,5 x 2,20)
Napęd
Manetki Shimano SLX M7000, 11-rzędowa
Przerzutka przednia Shimano SLX M7020
Przerzutka tylna Shimano Deore XT M8000, Shadow Plus
Korba Shimano SLX M7000, 36/26
Oś suportu Shimano BB52, 73 mm
Kaseta Shimano SLX M7000, 11-42, 11-rzędowa
Łańcuch KMC X11-1
Elementy
Siodełko Bontrager Arvada
Sztyca Bontrager ze stopu aluminium, 2-śrubowe jarzmo, 31,6 mm, przesunięcie 12 mm
Kierownica Bontrager ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 5 mm, szerokość 720 mm (13,5: szerokość 690 mm)
Mostek Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 st., kompatybilny z Blendr
Uchwyty Bontrager XR Trail Comp, nylonowe z blokadą
Stery Uszczelniane łożysko maszynowe, 1-1/8” z góry, 1,5” z dołu
Zestaw hamulcowy Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT400

W innych artykule pisałem o niższym modelu Marlin wersja 2019.