X-Caliber 9 to flagowy model z gamy X-Caliber marki Trek. Nowszy model hamulca hydraulicznego tarczowego Shimano MT400 jeszcze bardziej poprawi skuteczność i precyzję hamowania. Widelec RockShox Judy Silver TK, sprężyna Solo Air, regulowany powrót, amortyzator TurnKey ze zdalną blokadą napęd Shimano i kaseta o szerokim zakresie przełożeń czynią z niego rower górski XC idealny dla rowerzystów o predyspozycjach do wyścigów. Marzysz o pokonywaniu dużych odległości w terenie? Jeśli tak to ten rower jest dla Ciebie.
Idealny wybór dla fanów singletracku szukających świetnego roweru gotowego na wyścigi zaraz po opuszczeniu sklepu. To rower cross country w 100% gotowy na wyścigi XC
Spis treści
Cena rowery X-Caliber 2019
Marka Trek wyceniła swoją perełkę na najbliższy sezon, aż o 900zł taniej. W roku 2018 kosztował 5799,00zł, a na rok 2019 cena: 4899,00zł. Skąd ta różnica? Przyjrzymy się specyfikacji roweru może da nam to odpowiedź.
Prezentacja kolorystyczna na rok 2019
W roku 2019 topowy model będzie dostępny w dwóch kolorach Slate ( szary- niektórzy mówią , że to kolor murarza ) oraz Green Volt ( jaskrawo zielony- nieco odważniejszy i widoczny w lesie:)) oba kolory to połysk. Sami zobaczcie
Najważniejsze zmiany względem rocznika 2018
Co się zmienił Xcalibrze?
W odstawkę poszedł amortyzator RockShox Recon RL zamieniony na RockShox Judy Silver TK. Drugą zmianą ,także in minus są opony w roczniku 2018 były Bontrager XR2 Team Issue, Tubeless Ready zamienione na zwykłe Bontrager XR2.
Na plus wyszła zmiana siodełka, łożyska maszynowe w sterach oraz wyższy model hamulca hydraulicznego Shimano MT400. Cena w dół na plus:)
Szczegółowo znaczyłem dane w tabeli wg koloru:
Na plus zanaczone kolorem zielonym
Zmiany na minus kolor czerwony
Dane Techniczne rocznika 2019
Dane techniczne | |
Wyposażenie | |
To świetny rower dla kogoś, kto zaczyna poważnie angażować się w wyścigi: wysokiej klasy części do XC na wyjątkowej ramie, a jednocześnie zostanie Ci dość kasy na wejścia | |
Nie ma to jak cichy rower: przerzutka tylna ze sprzęgłem ogranicza uderzenia łańcuchem, nawet w trudnym terenie | |
Rozstaw piasty przedniej i tylnej Boost umożliwia przejście na wysokiej klasy koła | |
Rura podsiodłowa 31,6 mm pozwala założyć regulowaną sztycę, jeśli zechcesz zmierzyć się z trudniejszym terenem | |
Opis | |
Masa | 17,5” – 13,15 kg (z dętkami) |
Rama z widelcem | |
Rama | Alpha Gold Aluminium, zwężana główka ramy, wewnętrzne prowadzenie linki przerzutki i sztycy regulowanej, mocowanie na bagażnik i nóżkę, Boost141, geometria G2 |
Zawieszenie przednie | RockShox Judy Silver TK, sprężyna Solo Air, regulowany powrót, amortyzator TurnKey ze zdalną blokadą, zwężana rura sterowa, geometria G2 z przesunięciem 51 mm, Boost110, 100 mm skoku (13,5: 80 mm skoku) |
Koła | |
Przednia piasta | Bontrager z uszczelnianymi łożyskami mechanicznymi i osią ze stopu aluminium, Boost110 |
Tylna piasta | Formula DC2641 z uszczelnianymi łożyskami, Boost141 |
Obręcze | Bontrager Kovee, 28 otworów, przystosowane do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, opaski obręczy i zawory dla zastosowania bezdętkowego sprzedawane oddzielnie |
Opony | Bontrager XR2, 29 x 2,20” (13,5 i 15,5: 27,5 x 2,20) |
Napęd | |
Manetki | Shimano SLX M7000, 11-rzędowa |
Przerzutka przednia | Shimano SLX M7020 |
Przerzutka tylna | Shimano Deore XT M8000, Shadow Plus |
Korba | Shimano SLX M7000, 36/26 |
Oś suportu | Shimano BB52, 73 mm |
Kaseta | Shimano SLX M7000, 11-42, 11-rzędowa |
Łańcuch | KMC X11-1 |
Elementy | |
Siodełko | Bontrager Arvada |
Sztyca | Bontrager ze stopu aluminium, 2-śrubowe jarzmo, 31,6 mm, przesunięcie 12 mm |
Kierownica | Bontrager ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 5 mm, szerokość 720 mm (13,5: szerokość 690 mm) |
Mostek | Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 st., kompatybilny z Blendr |
Uchwyty | Bontrager XR Trail Comp, nylonowe z blokadą |
Stery | Uszczelniane łożysko maszynowe, 1-1/8” z góry, 1,5” z dołu |
Zestaw hamulcowy | Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano MT400 |
W innych artykule pisałem o niższym modelu Marlin wersja 2019.