Lampy rowerowe- Czyli niech stanie się jasno!! Lampy w rowerze to obowiązek, tak samo jak w samochodzie. Musisz być widoczny, Ale dobrze jest też coś widzieć co się ma przed sobą. Dzisiaj napiszę Wam o pewnej firmie, która coraz śmielej wkracza na nasz rynek i to ze sporym sukcesem. Chodzi o firmę Prox. Choć w swoim asortymencie ma sporo do zaoferowania jednak ja skupię się dzisiaj na oświetleniu do roweru.
Spis treści
Lampy rowerowe- Czyli niech stanie się jasno!!
Tylne lampy do roweru, firmy Prox
tutaj mamy trzy różne rodzaje lamp
- Lynx
- Apus
- Lyra
LYNX
to lampa z 7 trybami świecenia, ma wbudowany akumulator litowo-polimerowy 500mAh i jasność 40lumenów to najmocniejsza lampa w zestawie pod względem pojemności akumulatora, jasności i ilości trybów światła. Rodzaj zastosowanej diody to COB
APUS
też posiada 7 trybów siała i 40lumenów jasności, ale pojemność akumulatora został ograniczony do 350mAh, Rodzaj zastosowanej diody to COB
LYRA
to najmniejsza pod względem funkcji lampa. Ma 5 trybów światła, 15lumenów jasności i akumulator o pojemności 260mAh. W tej lampce diody to SMD
Wszystkie lampki tylne powyżej są ładowane przez kabel USB, który też jest na wyposażeniu.
W pudełku otrzymujemy samą lamkę, gumowy uchwyt z opaską na wspornik pod siodełko oraz plastikowy uchwyt, który możemy zapiąć na sakwę albo na plecak
Lampy przód firmy Prox
Hydra dual 500lumenów
to przednia lama z dwoma diodami LED CREE ładowana przez USB. Pojemność akumulatora to 1800mAh. Posiada 3 tryby świecenia. Obudowa lampki wykonana jest z anodyzowanego aluminium co wpływa na dobre chłodzenie diod. Montaż lampki na rowerze odbywa się bez potrzeby używania narzędzi, wystarczy zacisnąć gumową obejmę na kierownicy a lampkę mocujemy na zatrzask i to wszystko. W zestawie otrzymujemy kabel USB do ładowania.
Hydra
to mniejsza siostra poprzedniej opisywanej lampki. Posiada wbudowany akumulator o pojemności 850mAh ładowany przez USB. pojedyncza dioda CREE XP-G2 daje moc świecenia 400 lumenów.
Vesta pro
to lampa przednia o mocy 400lumenów ma 5 trybów światła. Akumulator o pojemności 2200mAh ładowany przez port USB. Dodatkowo została wyposażona we wskaźnik LCD. Obudowa została wykonana z anodyzowanego aluminium co wpływa na bardzo dobre chłodzenie diody. Montaż do kierownicy odbywa się bez użycia narzędzi. A wodoszczelność jest na poziomie IPX4. WAga tej lampki to 106g.
Oświetlenie rowerowe firmy Prox – warto?
Produkty firmy Prox może nie powalają nowoczesnym wyglądem, lecz cena i jakość wykonania rekompensują tą niezbyt poważną wadę o ile to można tak nazwać.
Jednym się podobają innym nie. Najważniejsze, że spełnia swoje zadanie. Na rynku można spotkać i tańsze rzeczy od tych z Proxa, lecz stosunek jakości do ceny to firma Prox naprawdę postarała się o dobrze dobrane parametry za całkiem niską cenę. W swojej ofercie ma też zestawy lamkę przód z tyłem co jeszcze bardziej podnosi ich atrakcyjność. Reklamacje się zdarzają, ale to rzadko i tak samo zdarzają się kupując dużo droższe jak firmy Bontrager.
Więc jeśli szukasz dobrej lampy za sensowną cenę Prox jest dobrym wyborem, każdy znajdzie coś dla siebie w sporej kolekcji Prox.
Lamki Prox wady i zalety
Zalety:
- Główną zaletą tych lampek to świetnie dopasowana jakość wykonania do ceny.
- Łatwość montażu bez narzędzi to też spory atut.
- Duża różnorodność sprawi, że każdy coś znajdzie dla siebie
- Możliwość zakupu zestawu przód i tył razem
Wady:
- Design nie każdemu może się spodobać
- mocowanie na gumę, może powodować, że na wstrząsach lampka nie będzie stabilnie świecić tam gdzie powinna.
Podsumowanie
Nie opisywałem wszystkich lamp w ofercie Proxa z racji, że nie miałem możliwości wszystkich przetestować ani obejrzeć a kolekcja jest naprawdę imponująca.
O lampkach czołowych pisałem też wcześniej a niektórzy używają ich na rower, więc możecie się zapoznać z tym tematem tutaj