Która opona do roweru Gravel i Cross? Lubisz jeździć po lesie? Albo po ścieżkach rowerowych? Jeśli szukasz opony do lasu to postaram Ci się pomóc w wyborze i nakreślę Ci na co zwrócić uwagę. Z racji, że też lubię łatwe ścieżki, ale długie. Miałem też możliwość już paręnaście opon zedrzeć to z moich dotychczasowych doświadczeń pomogę Ci wybrać odpowiednie.
Opona do lasu i na asfalt, jaka?
Różnorakich opon na rynku jest zatrzęsienie, tańszych i droższych. W całym tym gąszczu wybrać taką, która będzie tą jedyną nie jest łatwo, to tak jak z poszukiwaniem małżonki 🙂
Gdy większość „życia” spędzasz na asfalcie lub szutrach to szukaj takiej, która będzie o drobnym bieżniku, lub nawet całkiem płaskim środkiem a bokami, aby była bardziej agresywna.
Moim wyborem jednak byłaby opona taka jak np Continental Terra Speed
To nowy rodzaj opony, która świetnie sprawdzi się na utwardzonym szlaku jak i na asfalcie.
Continental Terra Speed to opona zwijana i występuje w 2 rozmiarach 700 x 40C i 700 x 34C
Główne cechy Continental Terra Speed
- ETRTO (szerokość- średnica wewnętrzna): 700×35
- Typ opony: zwijana
- Dedykowana do: offroad
- Marka: Continental
- Made in Germany
- Model: Terra Speed
- Technologia: BlackChili Compound-ProTection
- Kolor: black
- TPI: 3/180
- Waga producenta (odchylenie +/- 8%): 410g
To świetna opona dla posiadaczy Graveli i roweru crossowego. Jeśli posiadacie obręcze przystosowane do opon bezdętkowych to śmiało! Te opony są do tego przystosowane 🙂
W oponach Continental Terra Speed zastosowano dwukierunkowy wzór bieżnika i niższym niż wersja Trail. Ten projekt wygląda obiecująco jak na szybko toczącą się oponę. Przypomina mi bardziej wytrzymałą wersję G-One Allround. Środkowy bieżnik jest zmniejszony, aby zapewnić większą wydajność. Boczne klocki są większe i mają lamówki (profilowane rozcięcia na górze bloku) dla dodatkowej powierzchni i przyczepności wraz z czarną gumą Chilli.
Druga propozycją jest skierowana bardziej do „Crossowców”
Continental Terra Trail
Terra Trail ma bardziej agresywne „klocki” bieżnika w porównaniu do wersji Speed z większym bieżnikiem na krawędziach. Podobna jest do Terravail Rutland lub Beefed up WTB Riddler. Środkowe kostki są mniejsze i bliżej siebie, co zmniejsza opór toczenia. Boczne klocki mają lamelki dla dodatkowej powierzchni i przyczepności wraz z czarną mieszanką gumy Chilli. Jest nieco cięższa od Continental Terra Speed i waży 440g
Obie opony można kupić w cenie ok 220 / 230 zł
Posiadacze rowerów gravelowych jak i crossowych na pewno docenią ich właściwości, może to brzmieć jak reklama, lecz coś co jest sprawdzone to chyba warto się tą wiedzą dzielić z innymi. O rowerach gravelowych już pisałem, jeśli ciekawi Cię jak wypadły w porównaniach rożnych modeli możesz zobaczyć tutaj. I porównanie najtańszych modeli znajdziesz tu