opony

Która opona do roweru Gravel i Cross?

Która opona do roweru Gravel i Cross? Lubisz jeździć po lesie? Albo po ścieżkach rowerowych? Jeśli szukasz opony do lasu to postaram Ci się pomóc w wyborze i nakreślę Ci na co zwrócić uwagę. Z racji, że też lubię łatwe ścieżki, ale długie. Miałem też możliwość już paręnaście opon zedrzeć to z moich dotychczasowych doświadczeń pomogę Ci wybrać odpowiednie.

Opona do lasu i na asfalt, jaka?

Różnorakich opon na rynku jest zatrzęsienie, tańszych i droższych. W całym tym gąszczu wybrać taką, która będzie tą jedyną nie jest łatwo, to tak jak z poszukiwaniem małżonki 🙂

Gdy większość „życia” spędzasz na asfalcie lub szutrach to szukaj takiej, która będzie  o drobnym bieżniku, lub nawet całkiem płaskim środkiem a bokami, aby była bardziej agresywna.

Moim wyborem jednak byłaby opona taka  jak np Continental Terra Speed

Continental Terra Speed
Continental Terra Speed

To nowy rodzaj opony, która świetnie sprawdzi się na utwardzonym szlaku jak i na asfalcie.

Continental Terra Speed to opona zwijana i występuje w 2 rozmiarach 700 x 40C i 700 x 34C

Główne cechy Continental Terra Speed

  • ETRTO (szerokość- średnica wewnętrzna): 700×35
  • Typ opony: zwijana
  • Dedykowana do: offroad
  • Marka: Continental
  • Made in Germany
  • Model: Terra Speed
  • Technologia: BlackChili Compound-ProTection
  • Kolor: black
  • TPI: 3/180
  • Waga producenta (odchylenie +/- 8%): 410g

To świetna opona dla posiadaczy Graveli i roweru crossowego. Jeśli posiadacie obręcze przystosowane do opon bezdętkowych to śmiało! Te opony są do tego przystosowane 🙂

W oponach Continental Terra Speed ​​zastosowano dwukierunkowy wzór bieżnika i niższym niż wersja Trail. Ten projekt wygląda obiecująco jak na szybko toczącą się oponę. Przypomina mi bardziej wytrzymałą wersję G-One Allround. Środkowy bieżnik jest  zmniejszony, aby zapewnić większą wydajność. Boczne klocki są większe i mają lamówki (profilowane rozcięcia na górze bloku) dla dodatkowej powierzchni i przyczepności wraz z czarną gumą Chilli.

Druga propozycją jest skierowana bardziej do „Crossowców”

Continental Terra Trail

Terra Trail ma bardziej agresywne „klocki” bieżnika w porównaniu do wersji Speed ​​z większym bieżnikiem  na krawędziach. Podobna jest  do Terravail Rutland lub Beefed up WTB Riddler. Środkowe kostki są mniejsze i bliżej siebie, co zmniejsza opór toczenia. Boczne klocki mają lamelki dla dodatkowej powierzchni i przyczepności wraz z czarną mieszanką gumy Chilli. Jest nieco cięższa od Continental Terra Speed i waży 440g

 

Continental Terra Trail
Continental Terra Trail

Obie opony można kupić w cenie ok 220 / 230 zł

Posiadacze rowerów gravelowych jak i crossowych na pewno docenią ich właściwości, może to brzmieć jak reklama, lecz coś co jest sprawdzone to chyba warto się tą wiedzą dzielić z innymi. O rowerach gravelowych  już pisałem, jeśli ciekawi Cię jak wypadły w porównaniach rożnych modeli możesz zobaczyć tutaj. I porównanie najtańszych modeli znajdziesz tu