Gravel – pojedynek tytanów

Gravel – pojedynek tytanów. Tym razem na ring wkraczają dwa najtańsze modele graveli,  Cube Nuroad pro i Kross Esker -1.0. Co je cechuje? W czym są różnice? Kto ma szanse na zwycięstwo w tym starciu? Zobaczymy.

Gravel – pojedynek tytanów

Na początek rower:

Gravel Kross ESKER 1.0

Gravel Kross ESKER 1.0
Gravel Kross ESKER 1.0

Najtańszy w ofercie Krossa z graveli musi mieć swoją wagę, a wynosi ona przy rozmiarze L – 11.6 kg. Na całość tej wagi składa się:

  • aluminiowa rama,
  • widelec alu
  • grupa osprzętu Shimano Claris R2000,  kaseta (11-32T ) 2x8biegów
  • korba FSA TEMPO, 46T-30T/175MM
  • koła składane na obręczach Krossa i piastach OEM
  • hamulce mechaniczne – tarczowe Tektro

Rower Gravelowy Cube Nuroad Pro

W drugim narożniku czeka rywal, Cube NUROAD PRO

Rower Gravelowy Cube Nuroad Pro
Rower Gravelowy Cube Nuroad Pro

A oto jego waga – 10,6 kg. Także na ramie aluminiowej a oto jego dalsza specyfikacja:

  • rama aluminiowa
  • widelec Cube carbon
  • grupa osprzętu Shimano Tiagra 11-34T, (2×10)
  • korba Tiagra 50x34T
  • koła CUBE RA 0.8 CX
  • hamulce TRP Spyre,  tarczowe – mechaniczne

Ceny

Cube Nuroad Pro –5099zł

Kross Esker 1.0 – 2 899

Gravel – pojedynek tytanów. Podsumowując:

Dziś na ringu stoczyły walkę dwa najtańsze modele graveli w ofercie firm Krossa i Cube’a. W różnicy ceny 2200zł na korzyść Krossa, Cube nie daje za wygraną swoim wyposażeniem. W cenie wyższej o 2200zł mamy, widelec karbonowy i grupę Tiagra oraz niższą wagę o 1 kg.

Teraz trzeba sobie zadać pytanie, kto wygrał ten pojedynek? Z moich obserwacji gravel to rower nie dla każdego. To Rower dla ludzi, którzy wiedzą co chcą i oczekują wyzwań, którzy chcą coś osiągnąć. Dlatego moim wyborem byłby CUBE Nuroad PRO. Bogatsze wyposażenie pozwoli na dużo więcej frajdy z jazdy, mniej awarii i łatwiejszej obsługi. Grupa Claris to najniższa grupa z możliwych w tego typu rowerze, którą zastosował Kross. To rower raczej dla pojeżdżenia, niż do jazdy.  A za taką cenę lepszym wyborem byłby rower Crossowy niż gravel.

Ps.

Specjalnie pomijam drobnostki jak sztyca, wspornik itp, gdyż w tak tanich rowerach nie wpływa to w żaden sposób na różnicę jakości czy  znaczną różnicę wagi.