Trek Dual Sport 2 czy 3? Zaczyna się wiosna i zaczynają się poszukiwania rowerów, czy rower Crossowy Jakim jest Dual Sport firmy Trek będzie tym o czym marzę? Jak jest różnica między tymi modelami?
Spis treści
Trek Dual Sport 2 a może 3? kolekcja na rok 2022
Rok 2021 sporo namieszał w chyba w każdej branży i tak samo jest w rowerach. Teraz mamy rok 2022 i nową kolekcję rowerów na ten sezon, co się zmieniło? Dla jednych sporo dla drugich niewiele, przykładem może być fakt, że z kolekcji rowerów Dual Sport odszedł model 4. Obecnie mamy do dyspozycji DS1, DS2, DS3 orazDS3 Equipped. Czyli wyposażony w bagażnik i błotniki, oraz światła i prądnicę w przedniej pieśćcie. Model DS3 Equipped stał się rasowym rowerem trekkingowym. Zajmijmy się jednak typowymi Crossami, czyli Dual sport 1,2 i 3 z naciskiem na 2 i 3 dlaczego? W modelu DS1 za cenę 2919,00 zł i różnica w cenie to 500zł (DS2 3419zł.)
Trek Dual Sport 1 to rower z 8 biegową kasetą tylną.
Dual Sport 2 to rower z 9 biegową kasetą tylną.
Trek Dual Sport 3 posiada 10 biegową kasetą tylną. Podobnie wersja Equipped.
Rower dla ambitnych Crossowców
Nie lubisz półśrodków? W takim razie wybierzesz model DS3, jest to rower z napędem 1×10 z korbą 40T i długością 170mm. Rower został tak przemyślany i zostały dobrane podzespoły, aby jak najlepiej oddać charakter tego typu roweru. Na jakich częściach został złożony ten rower? Zobaczcie:Good Sport
Specyfikacja Dual sport 3
Rama z widelcem
Koła
Napęd
Stop Prowheel, zębatka z zębami wąskimi/szerokimi narrow-wide 40T, 170 mm długościSize: L, XL
Stop Prowheel, zębatka z zębami wąskimi/szerokimi narrow-wide 40T, 175 mm długości
Komponenty
Bontrager Comp o niskim profilu, 31,8 mm, wznios 15 mm, szerokość 660 mm
Waga
M – 13.01 kg
Dual Sport 2 zaspokoi potrzeby większości
To tańszy przedstawiciel rowerów hybrydowych i chyba najlepiej wyważony stosunek jakości do możliwości oraz oczekiwań większości użytkowników.
Dane techniczne DS2
Rama
Widelec
Koła
Napęd
Manetka Shimano Altus M2010, 9-biegowa
przerzutka przednia Shimano Acera T3000, obejma 34,9 mm, mocowanie górne, podwójny ciąg
Przerzutka tylna Shimano Altus M2000, długi wózek
Korba Kuty stop aluminium, 46/30, z osłoną łańcucha, 170 mm długości
Wkład suportu Sealed cartridge, 68mm
Kaseta Shimano HG200, 11-36, 9-rzędowa
Łańcuch KMC X9
Komponenty
Siodełko Bontrager Sport
Kierownica Size: S, M
Bontrager ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 15 mm, szerokość 600 mm
Stery Bezgwintowe 1–1/8″, uszczelniane łożyska maszynowe
Waga M – 13.22 kg
Trek Dual Sport 2 czy 3?
Którego wybierzesz? DS2 będzie wszechstronnym rowerem do szybkiego poruszania się na ścieżkach leśnych, większe możliwości przełożenia to dobry punkt wyjściowy na trekking. DS3 z kolei To pełnoprawny crossowy rower do zadań specjalnych, gdzie możliwość szybkiej zmiany biegów czyni go wyborem na maratony. Napęd 1×10 to doskonałe połączenie szybkości i bezawaryjności. Równie dobrze można go tak samo przekształcić w rower trekkingowy, dokładając mu bagażnik o ile wcześniej nie zdecydowałeś się na zakup w wersji Equipped Rowery górskie Trek.
Który z tych rowerów wybrałbym osobiście?
Ja postawiłbym na DS3, dlaczego? Pierwszym czynnikiem, który do mnie przemawia to napęd 1×10 oraz bogatsze wyposażenie komponentów.
Co bym zmienił? Najbardziej słabym punktem tych rowerów to amortyzator i nawet w najbogatszej wersji niema się co łudzić, że tego tupu amortyzator będzie tym czego bym od niego oczekiwał. Jednak nie powiem, że jest tak beznadziejny, że nie da się go używać. Po prostu ja mam inne oczekiwania co do tego komponentu.
Rama tego roweru to poezja, to już kolejny rok, który ta rama tego roweru jest obecna na rynku i nie zmieniła się od początku. Jeżdżąc tym rowerem już od 2019 roku powiem, że jest tym, czego oczekuję od roweru, który służy mi jako rower zarówno trekkingowy jak i crossowy.
Dlaczego nie wybrałem Dual Sport 3 Equipped? Główną przyczyną jest przednia piasta z prądnicą. Tego patentu nie da się wyłączyć a w czasie jazdy stawia opór na magnesach. Wolę używać lamp zasilanych z USB a własną energię spożytkować na prędkość. 🙂
Poza tym okablowanie oświetlenia uniemożliwia szybki demontaż bagażnika oraz błotników w wersji Equipped kiedy chcę szybko i na lekko pokonać dystans bez bagaży.