Trek Dual Sport 2 czy 3?

Trek Dual Sport 2 czy 3? 2022

Trek Dual Sport 2 czy 3? Zaczyna się wiosna i zaczynają się poszukiwania rowerów, czy rower Crossowy Jakim jest Dual Sport firmy Trek będzie tym o czym marzę? Jak jest różnica między tymi modelami? 

Trek Dual Sport 2 a może 3? kolekcja na rok 2022

Rok 2021 sporo namieszał w chyba w każdej branży i tak samo jest w rowerach. Teraz mamy rok 2022 i nową kolekcję rowerów na ten sezon, co się zmieniło? Dla jednych sporo dla drugich niewiele, przykładem może być fakt, że z kolekcji rowerów Dual Sport odszedł model 4. Obecnie mamy do dyspozycji DS1, DS2, DS3 orazDS3 Equipped. Czyli wyposażony w bagażnik i błotniki, oraz światła i prądnicę w przedniej pieśćcie. Model DS3 Equipped stał się rasowym rowerem trekkingowym. Zajmijmy się jednak typowymi Crossami, czyli Dual sport 1,2 i 3 z naciskiem na 2 i 3 dlaczego? W modelu DS1 za cenę 2919,00 zł  i różnica w cenie to 500zł  (DS2 3419zł.)

Trek Dual Sport 1 to rower z 8 biegową kasetą tylną.

Dual Sport 2 to rower z 9 biegową kasetą tylną.

Trek Dual Sport 3 posiada 10 biegową kasetą tylną. Podobnie wersja Equipped.

Rower dla ambitnych Crossowców

Nie lubisz półśrodków? W takim razie wybierzesz model DS3, jest to rower z napędem 1×10 z korbą 40T i długością 170mm. Rower został tak przemyślany i zostały dobrane podzespoły, aby jak najlepiej oddać charakter tego typu roweru. Na jakich częściach został złożony ten rower? Zobaczcie:Good Sport

Specyfikacja Dual sport 3

DS 3 black
DS 3 black
DS 3 Dark Aquatic
Rower Trek DS 3 Dark Aquatic
DS 3 Rage Red
Trek DS 3 Rage Red

Rama z widelcem

Rama Alpha Gold Aluminium, kompatybilna z DuoTrap S, wewnętrzne prowadzenie linek, mocowania bagażnika i błotników, hamulce tarczowe mocowane bezpośrednio, mocowanie nóżki, 135 x 5 mm QR
Widelec SR Suntour NEX, sprężyna, regulacja wstępnego naprężenia, blokada hydrauliczna, 100 x 5 mm QR, 63 mm skoku

Koła

Formula DC-20, ze stopu aluminium, pod tarczę na 6 śrub, 5 x 100 mm QR
Formula DC-22, ze stopu aluminium, pod tarczę na 6 śrub, bębenek Shimano 8/9/10, 135 x 5 mm QR
Obręcz  Bontrager, przystosowana do zastosowania bezdętkowego Tubeless Ready, pod hamulce tarczowe, 32 otwory, zawór presta
Opona Bontrager GR1 Expert, stopka z drutu, 60 tpi, 700x40c
Maks. rozmiar opon  Frame: 700x45c with fenders, 29×2.10″ without fenders Fork: See manufacturer

Napęd

Manetka Shimano Deore M4100, 10-biegowa
Przerzutka tylna Shimano Deore M5120, długi wózek
*Korba Size: S, M
Stop Prowheel, zębatka z zębami wąskimi/szerokimi narrow-wide 40T, 170 mm długościSize: L, XL
Stop Prowheel, zębatka z zębami wąskimi/szerokimi narrow-wide 40T, 175 mm długości

Komponenty

Siodełko Bontrager H1
*Kierownica Size: L, XL
Bontrager Comp o niskim profilu, 31,8 mm, wznios 15 mm, szerokość 660 mm
Stery Bezgwintowe 1–1/8″, uszczelniane łożyska maszynowe
Tarcza hamulcowa  Shimano RT26, na 6 śrub, 160 mm

Waga 

M – 13.01 kg

Dual Sport 2 zaspokoi potrzeby większości

To tańszy przedstawiciel rowerów hybrydowych i chyba najlepiej wyważony stosunek jakości do możliwości oraz oczekiwań większości użytkowników.

DS 2 Trek Black
Trek DS 2 Trek Black
DS 2 Mulsanne Blue
DS 2 Mulsanne Blue
DS 2 Viper Red
DS 2 Viper Red

Dane techniczne DS2

Rama

Alpha Gold Aluminium, kompatybilna z DuoTrap S, wewnętrzne prowadzenie linek, mocowania bagażnika i błotników, hamulce tarczowe mocowane bezpośrednio, mocowanie nóżki, 135 x 5 mm QR

Widelec

SR Suntour NEX, sprężyna, regulacja wstępnego naprężenia, blokada hydrauliczna, 100 x 5 mm QR, 63 mm skoku

Koła

Piasta przednia Formula DC-20, ze stopu aluminium, pod tarczę na 6 śrub, 5 x 100 mm QR
Piasta tylna Formula DC-22, ze stopu aluminium, pod tarczę na 6 śrub, bębenek Shimano 8/9/10, 135 x 5 mm QR
Obręcz Bontrager Connection, ze stopu aluminium, dwuścienne, 32 otwory, zawór Schrader
Opona Bontrager GR1 Comp, stopka z aramidu, 60 tpi, 700x40c
Maks. rozmiar opon  Frame: 700x45c with fenders, 29×2.10″ without fenders Fork: See manufacturer

Napęd

Manetka Shimano Altus M2010, 9-biegowa

przerzutka przednia Shimano Acera T3000, obejma 34,9 mm, mocowanie górne, podwójny ciąg

Przerzutka tylna Shimano Altus M2000, długi wózek

Korba  Kuty stop aluminium, 46/30, z osłoną łańcucha, 170 mm długości

Wkład suportu Sealed cartridge, 68mm

Kaseta Shimano HG200, 11-36, 9-rzędowa

Łańcuch KMC X9

Komponenty

Siodełko Bontrager Sport

Kierownica Size: S, M
Bontrager ze stopu aluminium, 31,8 mm, wznios 15 mm, szerokość 600 mm

Stery Bezgwintowe 1–1/8″, uszczelniane łożyska maszynowe

Waga M – 13.22 kg

Trek Dual Sport 2 czy 3?

Którego wybierzesz? DS2 będzie wszechstronnym rowerem do szybkiego poruszania się na ścieżkach leśnych, większe możliwości przełożenia to dobry punkt wyjściowy na trekking. DS3 z kolei To pełnoprawny crossowy rower do zadań specjalnych, gdzie możliwość szybkiej zmiany biegów czyni go wyborem na maratony. Napęd 1×10 to doskonałe połączenie szybkości i bezawaryjności. Równie dobrze można go tak samo przekształcić w rower trekkingowy, dokładając mu bagażnik o ile wcześniej nie zdecydowałeś się na zakup w wersji Equipped Rowery górskie Trek.

Który z tych rowerów wybrałbym osobiście?

Ja postawiłbym na DS3, dlaczego? Pierwszym czynnikiem, który do mnie przemawia to napęd 1×10 oraz bogatsze wyposażenie komponentów.

Co bym zmienił? Najbardziej słabym punktem tych rowerów to amortyzator i nawet w najbogatszej wersji niema się co łudzić, że tego tupu amortyzator będzie tym czego bym od niego oczekiwał. Jednak nie powiem, że jest tak beznadziejny, że nie da się go używać. Po prostu ja mam inne oczekiwania co do tego komponentu.

Rama tego roweru to poezja, to już kolejny rok, który ta rama tego roweru jest obecna na rynku i nie zmieniła się od początku. Jeżdżąc tym rowerem już od 2019 roku powiem, że jest tym, czego oczekuję od roweru, który służy mi jako rower zarówno trekkingowy jak i crossowy.

Mój DS3 w wersji Trekkingowej
Mój DS3 w wersji Trekkingowej

 

Dlaczego nie wybrałem Dual Sport 3 Equipped? Główną przyczyną jest przednia piasta z prądnicą. Tego patentu nie da się wyłączyć a w czasie jazdy stawia opór na magnesach. Wolę używać lamp zasilanych z USB a własną energię spożytkować na prędkość. 🙂

Poza tym okablowanie oświetlenia uniemożliwia szybki demontaż bagażnika oraz błotników w wersji Equipped kiedy chcę szybko i na lekko pokonać dystans bez bagaży.

DS 3 jako trekking
DS 3 jako trekking